Sprawdź w jakim stopniu Twoja strona spełnia zasady Jednorożca SEO 🦄.
Wystarczy, że wprowadzisz adres URL analizowanej witryny, a dostaniesz kompletny raport zawierający wynik w teście seo jednorożca.
Parametr | Wartość | Przyznana liczba punktów |
---|---|---|
status code | { jsonData.status_code } | { jsonData.status_code_points } |
tag title | { jsonData.title } | { jsonData.title_points } |
tagi nagłówków | { jsonData.h1 } | { jsonData.heading_points } |
ciało dokumentu (wystąpienia frazy) | { jsonData.body_tag_count } | { jsonData.body_tag_points } |
🤩 Twój wynik: { jsonData.score } / 52 🎉
Tworzę oprogramowanie na potrzeby działań SEO.
Masz problem, który chcesz rozwiązać?
Potrzebujesz do tego dedykowanego oprogramowania?
Pod tym linkiem możesz zapytać o wycenę.
W internecie powstają kolejne strony dedykowane tajemniczej postaci jednorożca SEO. Ale co to tak naprawdę jest? Może to jedna z odmian mitycznego zwierzęcia? A może jakaś postać z bajki Disney-a?
Nic z tych rzeczy proszę państwa 🧐...
Jednorożec SEO to fraza wymyślona na potrzeby konkursu SEO, który polega na optymalizacji strony internetowej, w taki sposób by ta wyświetlała się pod tą frazą, możliwie najwyżej w wyszukiwarce Google 🤯.
Uczestnicy wykorzystują cały wachlarz możliwości.
Poczynając od optymalizacji tagów meta title witryny, poprzez zredagowanie opisu meta description, aż po umieszczenie frazy Jednorożec SEO w tagu h1.
Ciężko jednoznacznie stwierdzić co wpływa na pozycje w wyszukiwarce, a co nie. Faktem jest iż niektórzy przesadzają, stosując farmy powiązanych keywordsów (fraz kluczowych), tj.:
Czy nie uważasz, że te działania były skuteczne 10 lat temu?
Po wklejeniu adresu URL, na którym opisujesz, czym jest jednorożec seo, skrypt pobierze najważniejsze informacje z Twojej witryny.
Oceniana jest:
Narzędzie ma charakter poglądowy i zostało przygotowane do celów tego konkretnego eksperymentu, należy je więc traktować z odrobiną dystansu.
Całość daje jednak pogląd w jaki sposób możemy pozyskać wartościowe funkcjonalności na prezentowanych użytkownikowi podstronach.
Tego typu narzędzia to doskonały sposób na pozyskiwanie darmowych i co najważniejsze wartościowych backlinków, ponieważ wdrażając tego typu elementy dostarczamy użytkownikowi realną wartość.
W ramach tej implementacji analizuje kilka prostych czynników, które przedstawia poniższa tabelka:
Parametr | Analizowana wartość |
---|---|
status code | Poprawny status code uzyskuje najwięcej punktów |
tag title | Wystąpie słów kluczowych w meta title |
tagi nagłówków | Wystąpienie słów kluczowych w tagach nagłówków |
ciało dokumentu (wystąpienia frazy) | Wystąpienie słów kluczowych w ciele dokumentu |
Stack technologiczny użyty do implementacji tego narzędzia (jednorożca seo) jest uniwersalny dla rozwiązań tak małych jak to prezentowane, jak i wielkoskalowych.
Po stronie frontendu użyto framework JavaScript o nazwie Vue.js, który komunikuje się za pomocą REST API do backendu opartego na wagtail / django (frameworki Python).
Całość działa asynchronicznie, nie powodując obciążenia dla strony którą czytasz.
Publiczny dostęp do narzędzia możliwy jest także przy użyciu REST API.
Wystarczy, że wyślemy zapytanie pod adres:
https://kmagdziarz.pl/api/unicorn-seo-check-url/json/?url={adres_url_strony}
Gdzie {adres_url_strony} to adres, który chcemy przeanalizować (w tym przypadku np. https://kmagdziarz.pl/jednorozec-seo/).
W odpowiedzi dostaniemy następującą zwrotkę:
{
"status_code": 200,
"status_code_points": 1,
"title": "Jednoro\\u017cec SEO \\ud83e\\udd84| Darmowe narz\\u0119dzie",
"title_points": 7,
"h1": "\\nJednoro\\u017cec SEO\\n",
"heading_points": 28,
"body_tag_count": 14,
"body_tag_points": 16,
"score": 52
}
Zwracane dane są w formacie JSON.
Według doniesień branżowych konkurs wystartował 16.10.2020 – czyli podczas Festiwalu SEO 2020 Online.
O konkursie dowiedziałem się dzięki grupie na Facebooku o nazwie SEO/SEM Polska.
Jeden z użytkowników opublikował na niej poniższy post, opisujący zasady gry i ideę.
W celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji, konkurencja stosuje najróżniejsze praktyki.
Dotąd najczęściej spotykaną jest generowanie treści przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, upychanie słów kluczowych, linkowanie z domeny głównej, ale także generowanie filmów na YT.
Można spotkać się też z wstawianiem definicji z Wikipedii, jak np. https://pl.wikipedia.org/wiki/Jednoro%C5%BCec, ale też przetłumaczonej wersji z angielskiej wersji wiki jak np.
Jednorożec to legendarne stworzenie, które od starożytności opisywano jako bestię z pojedynczym dużym, spiczastym, spiralnym rogiem wystającym z czoła.
W europejskiej literaturze i sztuce jednorożec był przez ostatnie tysiąc lat przedstawiany jako białe zwierzę podobne do konia lub kozy z długim prostym rogiem ze spiralnymi rowkami, rozszczepionymi kopytami, a czasem z kozią brodą. W średniowieczu i renesansie powszechnie opisywano go jako niezwykle dzikie stworzenie leśne, symbol czystości i wdzięku, który mogła uchwycić tylko dziewica. W encyklopediach mówiono, że jego róg ma moc zatruwania wody pitnej i leczenia chorób. W średniowieczu i renesansie kieł narwala był czasami sprzedawany jako róg jednorożca.
Jak możesz zauważyć, ja do konkursu podszedłem zgoła inaczej. Inwestuje swój czas, by napisać treść na tą podstronę całkowicie w pojedynkę, bez użycia zewnętrznych narzędzi (ba! nawet zaimplementowałem narzędzie).
Dlaczego się na to zdecydowałem?
Nie chcę generować pustego, nic nie wartego traffic-u nawet na stronach konkursowych.
Najważniejsza jest konwersja.
Ten drobny ale jakże istotny szczegół różni ludzi zajmujących się SEO od tych zajmujących się SXO.
Chciałbym zaliczać się do tych 2gich i dawać ludziom jak największą wartość.
Jak wspominałem wyżej, staram się dawać wysoką jakość i budzić zainteresowanie.
Z każdym wykonanym przez użytkowników testem rośnie mi czas przebywania użytkownika na stronie a także powoduje wzrost wykonanych przez użytkownika akcji.
Jestem przekonany, że to konwersja przynosi wyszukiwarkom najwięcej wartości i to dzięki nim strony wyświetlane są wyżej.
Content marketing idzie coraz bardziej w stronę przekazu video. YouTube nie jest już tylko popularną wyszukiwarką filmów rozrywkowych, a pełnoprawną wyszukiwarką. Wyszukiwarką, która promuje się także w Google i jest w nim faworyzowana. Myślę, że gdy przygotuje materiał wideo poświęcony narzędziu jednorożca seo, to wpłynie to pozytywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce na tą frazę.
Wyżej wymienione działanie marketingowe, jest tym które z pewnością nie zaszkodzi a z dużą dozą prawdopodobieństwa znacznie pomaga.
Monitoring pozycji strony w tego typu przedsięwzięciach jest ciekawym zagadnieniem.
Po pierwsze - część kluczowych wyników obstawiają gracze, który grają nieuczciwie, podlinkowując konkursową domenę z prywatnych, zabezpieczonych przed narzędziami analitycznymi jak np. AdHrefs czy SEOEagle.io stron zapleczowych.
Po drugie - wraz z upływem dni, liczba biorących udział uczestników wzrasta. Wzrasta tym samym i konkurencja. W takim przypadku stagnacja pozycji nie koniecznie może oznaczać stagnacje podobną do mało obstawionych fraz, a może się okazać, że jest to wzrost "mocy" podstrony.
Tak czy inaczej tak prezentują się wyniki moich pozycji po niespełna miesiącu:
A tak wygląda to w formie tabelki (fraza - jednorożec seo):
Od 9 listopada 2021 r wdarła się mała stagnacja. Na chwilę obecną wynik utrzymuje się na 15 oczku.
Prawdopodobnie to odpowiedni moment by dopalić stronę odpowiednim filmikiem opublikowanym na YouTube, natomiast nie mogę się obecnie zabrać do tego by go nagrać.
Aktualizacja 01.12.2021 r
Po ostatnich usprawnieniach moja strona wskoczyła na 14 pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jak się okazało obecnie w SERP-ach w pierwszej 10 jest tylko 4 strony bez żadnego backlinka.
Linkowanie strony było zabronione, celem było sprawdzenie stopnia optymalizacji witryny.
Jak dla mnie w tym momencie konkurs całkowicie stracił sens.
Aktualizacja 04.12.2021 r
W dniu dzisiejszym, witryna wskoczyła na 11 pozycję pod frazą jednorożec seo (mobilka + desktop).
Nie bardzo wiem jak się ustosunkować do stron, które zawierają linki zewnętrzne a biorą udział w konkursie (jak pisałem wyżej jest tylko 4 takie strony w pierwszej dziesiątce).
Mamy więc 5-tą lub 11-tą pozycję biorąc pod uwagę grę fair bądź nie.
Nie wszystkie elementy, które chciałem poprawić na stronie jednorożca seo są jeszcze gotowe, sporo jest jeszcze do poprawy wewnątrz struktury witryny.
Gdy tylko znajdę chwilkę czasu to zaktualizuje te elementy.
Najważniejsze dla mnie, że zebrałem już sporo fajnych wniosków.
Aktualizacja 06.12.2021 r
Yupii!!! Znalazłem się w pierwszej 10-tce wyników pod w/w frazą na urządzeniach desktopowych.
Zamierzam dopiero przywalić z grubej, optymalizacyjnej rury!
Aktualizacja 16.02.2022 r.
Pomimo braku linkowania i niskiego ruchu utrzymuje się w TOP 16 z niewielkimi fluktuacjami :).
Można powiedzieć, że w pewnym sensie jest to konkurs, który sprawdza kompetencje w pozycjonowaniu stron internetowych, natomiast trzeba mieć na uwadze, że każdą platformę CMS należy traktować inaczej (forum, blog, sklep internetowy).
Jeżeli więc startujący w konkursie zajmuje czołowe miejsce w tym konkursie, warto ponadto sprawdzić jego kompetencje przed zleceniem mu usługi.
Musisz wziąć pod uwagę, że treści stworzone przez specjalistów seo, to tylko działania mające na celu zaistnienie w branży seo. Specjaliści SEO wrzucają często filmiki z youtube, które nie są powiązane tematycznie, licząc na wyższe pozycje.
Tak, jak najbardziej. Testuje swoje teorie i wyciągam wnioski. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to niestety, wszystko opiera się tak naprawdę na domysłach i nie ma gotowej recepty na wysokie pozycje.
Inna forma, chęć wyróżnienia się na tle konkurencji, dawanie wartości dla każdego odwiedzającego (nawet dla tego, który trafił na tą podstronę przez przypadek).
Na chwilę obecną nie mam zamiarów pisania aplikacji mobilnej.
Myślę, że takie konkursy są idealne dla agencji zajmujących się reklamą, marketingiem, SEO i SXO. Dlaczego? Ponieważ pokazują, że firma jest w stanie poświęcić ludzi, środki oraz dowieźć wyniki.
Jak wspominałem powyżej, do stworzenia narzędzia skłoniło mnie zaproszenie na grupie na facebooku o nazwie SEO/SEM. Po wpisaniu w google jednorożec seo, nie było jeszcze czegoś podobnego (i dalej nie ma) więc postawiłem na taką formę.
Obecnie nie liczył bym na to. Frazę wyszukuje około 50 użytkowników miesięcznie, z czego większość ruchu jest konsumowana przez pierwsze wyniki.