Twój content marketing nie istnieje, bo nie masz czasu na pisanie tekstów?
Przeczytaj, jak inwestować w teksty sprzedażowe!.
Bardzo często chcąc prowadzić content marketing, właściciele biznesów online nie tworzą tekstów samodzielnie, gdyż nie mają na to czasu lub odpowiednich umiejętności.
Zakup treści jest również dużo bardziej komfortowy, gdyż nie trzeba specjalnie myśleć nad formą i stylem przekazu.
O tym jakie znaczenie dla marketingu ma pozyskiwanie jakościowego contentu pisałem w poprzednim wpisie.
Zachęcam do zapoznania się z tą treścią, jeżeli chcesz prawidłowo wykorzystywać tą formę przekazu na swoich stronach.
Ale zacznijmy od szczerości.
Osobiście uważam, że o ile nie "robisz" na cudzych tekstach marki osobistej, bez odpowiedniej wiedzy w tym temacie, to kupno takich tekstów może być koniecznym rozwiązaniem.
Dlaczego?
Jest wiele plusów:
Ponadto, nie wyobrażam sobie sytuacji, w której właściciel sklepu internetowego pisze sam teksty pod SEO na podstrony kategorii.
Niestety dopiero teraz sobie tego nie wyobrażam, bo w przeszłości tak właśnie robiłem, przez co mój biznes popadł w stagnację.
W sieci istnieje wiele sposobów na zakup jakościowego contentu.
Treści w sieci możemy kupić w takich miejscach jak:
Fiverr łączy firmy z freelancerami oferującymi usługi cyfrowe w ponad 300 kategoriach.
Są to portale internetowe zrzeszające zarówno klientów jak i copywriterów na których klienci dodają zlecenia na stworzenie konkretnego tekstu, a copywriterzy podejmują je i realizują. Jest to dobre rozwiązanie, gdyż możemy zamówić w takich miejscach tekst stworzony według naszych wytycznych, a także skorzystać z ekonomicznych stawek czy możliwości akceptacji tekstu. Najpopularniejszymi serwisami tego typu jest GoodContent czy Textbookers.
W każdej chwili możesz zlecić napisanie nowych artykułów określając stawkę i wymagania. Gieldatekstow chroni Cię przy okazji systemem gwarancyjnym.
Zasada działania portalu jest niezwykle prosta i polega jedynie na przeglądaniu szerokiej bazy tekstów o różnej tematyce, korzystając z wyszukiwarki lub kategorii tematycznych, a następnie kupowaniu gotowych tekstów o różnej długości, jakości czy tematyce. Transakcje dokonywane są automatycznie, a teksty otrzymujemy zaraz po zakupie. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, gdyż kupujemy treści bez oczekiwania, a także z kategorii tematycznych, jakie nas interesują.
Jeśli zależy nam na długotrwałej współpracy lub najwyższej jakości możemy zwrócić się do agencji marketingowych, interaktywnych lub SEO, które posiadają swoich copywriterów – pracowników etatowych — tworzących różnego rodzaju content na potrzeby agencji. Zamawiając teksty w agencjach marketingowych, otrzymamy je przeważnie w najwyższej jakości, a także z gwarancją terminu co nie jest oczywiste np. na serwisie ze zleceniami dla copywriterów.
Treści możemy również szukać na grupach tematycznych w social mediach. Najlepszym do tego miejscem są grupy na Facebooku, które zrzeszają zarówno klientów jak i freelancerów czy przedstawicieli agencji marketingowych. Grupy w social mediach przypominają nieco targ, na którym możemy znaleźć wszystko czy dodać swoje osobiste ogłoszenie.
Ciekawym rozwiązaniem jest również zatrudnienie prywatnych copywriterów – freelancerów, którzy ogłaszają się na portalach freelancerskich. Dzięki temu będziemy współpracowali z konkretną osobą, będziemy mogli zweryfikować jakość tworzonych przez nich tekstów, a także współpracować długotrwale i negocjować atrakcyjne finansowo stawki nie obarczone marżą dla agencji marketingowych.
Przed stworzeniem czy zamówieniem treści na naszą stronę internetową przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, jakich tekstów potrzebujemy. Wiedząc to będziemy mogli efektywnie wykorzystać nasz budżet przeznaczony na publikację contentu.
Przede wszystkim powinniśmy przeanalizować go pod kątem długości, porównując treści na stronach konkurencji. Publikowanie nieco dłuższych treści będzie po prostu najkorzystniejsze.
W takim wypadku nie będziemy publikować krótszych czy mniej jakościowych treści od konkurencji, ale i również zbyt długich, które nie dadzą dużej różnicy.
Sporą część uwagi powinniśmy również poświęcić na analizę słów kluczowych, które będziemy dodawali w tekście. To właśnie od nich zależy, pod jakimi hasłami będzie widoczna nasza witryna, a więc analizę warto przeprowadzić świadomie i dokładnie.
Możemy zlecić ją specjalistom SEO, którzy przygotują kompletny zestaw najkorzystniejszych fraz lub możemy samodzielnie sprawdzić słowa kluczowe wyszukując je w keyword generatorach czy planerze słów kluczowych Google. Dzięki temu dowiemy się jakich fraz jest najkorzystniej używać i które sprowadzą na naszą stronę największy czy najbardziej jakościowy ruch.
Warto również zdecydować jaki typ tekstu potrzebujemy oraz jakiej jakości mają być to treści.
Do wyboru mamy np. treści wysoko merytoryczne, eksperckie, wpisy blogowe, posty czy teksty zoptymalizowane głównie pod pozycjonowanie strony internetowej. W zależności od przeznaczenia tekstu, mogą być to teksty najwyższej jakości lub nieco niższej jeśli mają zostać opublikowane na stronach zapleczowych czy pełnić rolę np. fresh contentu.
Jeśli posiadamy już treści, które chcemy dodać na naszą stronę internetową, ostatnim krokiem jest ich sprawdzenie.
Warto ostatecznie upewnić się, że treści są wysokojakościowe oraz przyniosą największy możliwy pozytywny skutek oraz wykorzystują w pełni swój potencjał.
Przede wszystkim powinniśmy sprawdzić treści pod kątem unikalności i być pewni, że dodawany content nie jest w żadnej mierze zduplikowany.
Samodzielnie powinniśmy również przeczytać tekst i sprawdzić czy będzie odpowiadał naszym czytelnikom lub zlecić to zadanie kompetentnej osobie np. korektorowi czy copywriterowi.
Nie wszystkie teksty na stronę internetową powinniśmy pisać sami.
Często, w przypadku mniej istotnych miejsc tj. opisy kategorii, warto takie treści zlecać.
Jeżeli zdecydujemy się na ich zlecanie, w Internecie jest wiele miejsc, które nam w tym pomogą.
Nie zależnie od tego czy teksty zlecamy, czy też redagujemy osobiście, warto mieć na uwadze, że jest to inwestycja, która zwróci się w postaci zwiększenia ruchu na stronie internetowej oraz przypływie nowych klientów.