Jak promować firmę w Internecie? Poznaj darmowe metody!

Promowanie się w internecie bardzo często wymaga poświęcenia dużych budżetów i sporych środków na reklamę. Jest to jeden z największych problemów, z jakimi muszą stykać się marki chcące promować się w internecie.

Sieć to jednak możliwość promowania się za darmo bez wydawania jakichkolwiek pieniędzy. Sposoby te również pozwalają skutecznie pozyskiwać odbiorców i mogą być stosowane w różnych branżach niezależnie od profilu marki czy jej wielkości.

Poniżej prezentuję darmowe sposoby reklamowania się w sieci.


Marketing szeptany

Pierwszy sposób w jaki możemy promować się w sieci nie wydając środków, jest marketing szeptany. Jest to strategia marketingu internetowego, która polega na dodawaniu w Internecie informacji o naszej marce w postaci wpisów.

Są one najczęściej stylizowane na opinie zadowolonych klientów lub osób, które znają naszą markę i wskazują ją jako dobre rozwiązanie.
Wpisy mogą być również osobistym poleceniem marki przez samą siebie i zachęceniem klienta do sprawdzenia jej oferty.

Wpisy marketingu szeptanego w sieci świadczą iż marka istnieje, a także jest warta uwagi.

Marketing szeptany jest skuteczną strategią marketingową, gdyż wiele osób nieposiadających swoich własnych preferencji często szuka poleceń wartościowych marek w sieci.
Osoby takie, nie mając własnego zdania, zasugerują się najczęściej poleceniem nawet obcych osób w sieci — uznając iż polecenie takie zwiększa prawdopodobieństwo odnalezienia rzeczywiście wartościowej marki.

Chcąc skorzystać z buzz marketingu powinniśmy tworzyć unikalne kilkuzdaniowe wpisy polecające naszą markę oraz publikować je w Internecie w odpowiedzi na zapytania tematyczne, a także samodzielnie rozpoczynać dyskusję.
Możemy robić to zarówno w mediach społecznościowych jak i na forach internetowych czy witrynach z możliwością komentowania takich jak np. YouTube.

Raz dodane wpisy polecające naszą markę pozostaną na bardzo długi czas w Internecie i będą przynosiły nam pasywny ruch klientów.

Reklama na grupach na FB

Drugim sposobem w jaki możemy za darmo promować się w Internecie, jest reklama na grupach Facebooka.

Są to miejsca, które skupiają duże ilości osób zainteresowanych daną tematyką, gdzie reklamowanie naszej marki może dawać bardzo dobre efekty.

Przed publikacją postów z ofertami, warto sprawdzić w regulaminie czy jest to dozwolone.
Jeśli tak jest, warto regularnie w grupach na Facebooku dodawać posty przedstawiające szczegółową ofertę naszej marki.
Powinniśmy robić to również w jak największej ilości miejsc.


Plusem tego rozwiązania jest bliski kontakt z potencjalnymi odbiorcami.
Wiele osób mogących prosto skontaktować się z nami poprzez wiadomość zrobi to, a wtedy będziemy mogli już nakłonić je do skorzystania z naszej oferty.

Prowadzenie profili w social mediach

Social media możemy wykorzystywać również do darmowej promocji marki w sieci w nieco inny sposób.
Możemy prowadzić w nich ciekawe profile, które będą gromadziły odbiorców, a także będą polecane między nimi.


Profile będą mogły również być wyszukiwane w wyszukiwarkach wewnętrznych, gdyż będą zawierały odpowiednią ilość contentu oraz będą odpowiednio dobrze otagowane.

Chcąc prowadzić profile w mediach społecznościowych, przede wszystkim należy poświęcić na to czas.

Musimy uzupełnić je w całości, a także dodać wartościowy content i regularnie dodawać kolejne treści.

Należy również angażować odbiorców, a także reklamować swój profil na grupach tematycznych lub w innych miejscach w sieci.

Wszystkie te wysiłki przełożą się na zgromadzenie dużej grupy osób zainteresowanych daną tematyką wokół naszego profilu.

Posiadając taki profil, będziemy mogli bardzo łatwo – jednym postem dotrzeć do dużej grupy osób, które realnie i z dużym prawdopodobieństwem będą mogły skorzystać z naszej oferty.

Wizytówka firmy na Google Maps

Sposobem na darmowe reklamowanie się w Internecie jest również założenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps.

Jest to obowiązkowy element dla każdej firmy, która chce reklamować się w Internecie.

Z wizytówek na Google Maps korzysta bardzo duża ilość osób. Wiele z nich wykorzystuje mapy Google do wyszukiwania firm oraz produktów i usług na rynku lokalnym. Wizytówki mogą być również wyświetlane w tradycyjnej wyszukiwarce Google jego wyniki na zadane pytania.


Wizytówkę Google Maps, możemy założyć samodzielnie oraz za darmo.
Wystarczy dodać nową wizytówkę, a następnie zweryfikować ją listownie.

Gdy posiadamy już wizytówkę, należy uzupełnić ją kompleksowo wszystkimi danymi, gdyż jedynie takie wizytówki mają szansę na promowanie przez Google.

Po uzupełnieniu wszystkich formularzy i informacji o marce powinniśmy również skupić się na dodawaniu wartościowych treści w postaci zdjęć czy wirtualnego spaceru a także postów “aktualności”.
Pozycjonowanie wizytówki czyli zwiększenie jej widoczności na mapach Google odbywa się w taki sam sposób, jak pozycjonowanie stron internetowych. Aby nasza wizytówka była widoczna w sieci, powinniśmy zadbać również o dużą ilość pozytywnych opinii na temat naszej marki oraz aktualizować ją i powiązywać z naszą witryną.

Istnieje wiele sposób na jakie możemy optymalizować wizytówkę, a regularność i rzetelność wykonywania tych czynności pozwala skutecznie reklamować się w Internecie za darmo.

Reklama barterowa

Ciekawym pomysłem na darmową reklamę w Internecie jest reklama barterowa.

Będzie to reklama wymienna, która polega na reklamowaniu się wzajemnie z inną firmą – partnerem biznesowym w gronie swoich odbiorców.
Reklama wymienna może dotyczyć usług z różnych branż albo dwóch marek działających w tej samej kategorii tematycznej.

Jest to dobre rozwiązanie, jeśli obie firmy nie rywalizują bezpośrednio ze sobą i umożliwia skuteczne polecenie wzajemnie marek klientom danych firm.
Polecenie takie będzie również wiarygodne, a sposób darmowego reklamowania się skuteczny.

Social selling

Metoda na którą warto zwrócić szczególną uwagę i która wymaga najwięcej zaangażowania ze wszystkich wyżej wymienionych jest social selling.

Jest to sprzedaż społecznościowa, która polega na budowaniu wizerunku i rozpoznawalności w danej grupie oraz nawiązywaniu znajomości.
Następnie znajomości te powinny być rozwijane, co w efekcie ma sprawić, że osoby znajome będą chciały korzystać z usług naszej marki a nie obcych firm.

Social selling wykorzystuje się przede wszystkim w modelu B2B, ale może być również wykorzystywany w formie B2C, gdy jednorazowa sprzedaż produktu jest opłacalna i możemy poświęcić większą ilość czasu na wypracowanie sprzedaży.

Znajomości możemy rozwijać na wiele sposobów np. indywidualnie rzeczywiście poznając się z inną osobą lub stając się rozpoznawalnymi w grupie tematycznej, nie ukrywając iż jesteśmy marką ale jednocześnie nie reklamując się nachalnie.

Oceń ten artykuł:

Komentarze

Napisz komentarz

Required for comment verification